Kereskedői és fogyasztói trendek, mi várható 2018-ban?

2018.01.04

Közvetlen értékesítés a fogyasztónak

Ebben az évben egyre több márka arra törekszik, hogy megkerülje a kereskedőket és közvetlenül a fogyasztóknak értékesítsen. Korábban leginkább a nem élelmiszer termékeket árusító márkákra volt ez jellemző, de 2018-ban sok élelmiszer márka is csatlakozik ehhez és elsajátítja a "közvetlenül a fogyasztóhoz" elnevezésű modellt. 

Két fejlesztés is alátámasztja ezt az elképzelést.

  • Egyik, hogy a Campbell Soup bejelentette, hogy teszteli saját kiszállító szolgáltatását, mely azt bizonyítja, hogy a legrégebbi élelmiszer brandek is elkezdtek nyitni a hagyományostól eltérő értékesítés felé.
  • A második, hogy az INS rendszer (melyről korábban már itt írtunk) elindította saját ICO-ját. Az INS ökoszisztéma nem titkolt célja, hogy kivonja a kereskedőket az élelmiszer kínálati láncból. Az INS 2018-ban indítja szolgáltatását, melynek legfőbb erőssége, hogy egy decentralizált rendszeren belül kapcsolja össze az élelmiszer gyártókat a fogyasztókkal.


Az eladások az egekbe szöknek

2018-bank valószínűleg még több fogyasztó fogja megvásárolni az élelmiszert személyzet nélküli, high-tech élelmiszer áruházakban, melynek jelei már az utóbbi hónapokban megmutatkoztak:

  • A BingoBox - mely 200 személyzet nélküli áruházat üzemeltet Kínában - bejelentette, hogy terjeszkedik Hong Kongban, Dél-Koreában, Malajziában, majd végül Európában is.
  • Szintén novemberben az Auchan kínai részlege bejelentette Auchan Minute áruházak elindítását Kínában. Hasonlóan a BingoBox áruházak működéséhez, ezekben a személyzet nélküli üzletekben a vásárlók okostelefon applikációk segítségével lépnek be az üzletbe és fizetnek a vásárlások után.
  • Még szeptemberben, az USA-ban egy Bodega elnevezésű szolgáltatás indult útjára. A cég mesterséges intelligenciát használt annak meghatározására, hogy mi az a 100 nem romlandó termék, melyet a fogyasztók egy adott helyen valószínűleg meg akarnak vásárolni, majd azokkal a termékekkel töltik fel a Bodegákat.
  • Végül, de nem utolsósorban az Amazon Go - az Amazon ultra high-tech pénztár nélküli élelmiszer áruházának - teljes körű elindítása.

.

Wellness, mely magában foglalja a mentális jólétet is

Sok fogyasztónak a wellness az új luxus. Ez egy olyan trend, mely már 2017-ben is jelen volt és 2018-ban ez még inkább kiterjed a mentális wellness és szellemi jólét fontosságára. Egyre több vállalkozás és egyén integrálja majd a digitális eszközöket az egészség programjába.



Egy olyan irány, ahol egyre kevésbé fontos a vagyontárgyak tulajdonlása

Az emberek és a vállalkozások egyre inkább elsajátítják azt a trendet, ahol a vagyontárgyak birtoklása helyett inkább a "fizess a használatért" modellt alkalmazzák.

Ez szélesebb körben azt jelenti, hogy egyre több vállalkozás cseréli le fizikai vagyontárgyait bérelt ingatlanokra és felhő-alapú szolgáltatásokra.

·A fogyasztók számára azt jelenti, hogy kevesebb pénzt költenek majd fizikai termékek hagyományos megvásárlására, de többet költenek bérelt termékekre, online szolgáltatásokra.

2017-ben a kereskedelem és technológia olyan mértékű változását és fejlődését élhettük meg, amelyet csak kevesen sejtettek előre, a 2018-as esztendő hasonlóan dinamikusnak mutatkozik. 


További információ: forbes.com