A zenei streaming szolgáltatásoknak világszerte több mint 400 millió előfizetője van, mellyel a tavalyi év során több mint 13 milliárd dollár bevételre tettek szert. Az iparágat jól ismerők azonban azt állítják, hogy ebből a művészek méltánytalanul kis arányban részesülnek.

Itt jön képbe az Audius, mely egy decentralizált, blockchain alapon működő zenei streaming szolgáltató platform, melynek célja, hogy az előadók nagyobb befolyást szerezzenek zenéjük értékesítésében és közvetlenül is összekapcsolódhassanak a rajongókkal. A művészek ingyen feltölthetik zenéjüket, a felhasználók ezt ingyen hallgathatják miközben mindenki pénzt keres. 

Az Audius tulajdonosai és működtetői maguk az előadók, a fejlesztők és a rajongók. A felhasználók száma az év eleje megduplázódott, júliusban már 5,3 millió regisztrált tagja volt a platformnak. Ahhoz, hogy valaki használhassa az Audiust, nincs szükség a blockchain ismeretére, talán éppen ezért olyan népszerű a kriptoközösségen kívül is.

A platformon nincs centralizált ellenőrzés, mely így biztonságos helyet nyújt olyan művészek számára is, akik például a tiltakozás eszközeként használják zenéjüket. Sok neves művész úgy kezeli az Audiust, mint egy olyan helyet, ahol kísérletezhetnek vagy megoszthatnak olyan számokat is, amelyek más platformokon nem férnének el vagy esetleg nem állnák meg a helyüket, úgy, mint például a még be nem fejezett művek ("WIP"), hosszú formátumú szettek vagy legyen szó a szokásostól eltérő változatosabb tartalomról. 

Mivel az Audius a blokkláncon alapul, a csomópontok decentralizált hálózatán keresztül működik. Az Audius hálózatot az Ethereum-alapú ERC-20 Audius (AUDIO) token táplálja. A platform automatikusan AUDIO tokenekkel jutalmaz bizonyos eredményeket: például heti top 5-be bekerült zene, 5 legnépszerűbb szám, 5 legnépszerűbb lejátszási lista.

Alkalmanként nagy mennyiségű token jutalmakat is kiosztanak, ahol nemcsak a lejátszások számát veszik figyelembe, hanem a művész által tanúsított társadalmi elkötelezettség szintjét is. 2020 októberében a szolgáltatás összesen 50 millió AUDIO tokent osztott ki 10 000 művész és felhasználó között a platformon.