NYILVÁNOS ÉRMEKIBOCSÁTÁS

Nyilvános Érmekibocsátás


A Nyilvános Érmekibocsátás definíciója

Olyan nem szabályozott eszköz, mellyel a tevékenység finanszírozásához szükséges pénzforrást teremtik meg egy új (kirptovaluta) vállalkozás számára. Startup cégek használják azért, hogy megkerüljék a kockázati tőke befektetők és bankok által megkövetelt szigorú és szabályozott tőkeemelési folyamatot. Egy ICO kampány során a kriptovaluta egy százalékát a projekt korai támogatói részére értékesítik törvényes fizetőeszközért vagy más kriptovalutáért - általában Bitcoin-ért cserébe.

Amikor egy kriptovaluta startup cég ICO-n keresztül kívánja növelni tőkéjét akkor általában készít egy tervet mely meghatározza, hogy miről szól a projekt, mely eszközök szükségesek a projekt teljesítéséhez, mennyi pénzre van szükség a vállalkozás megvalósításához, a virtuális tokenekből mennyit fognak maguknak megtartani a projekt vezetői, milyen típusú pénz elfogadott és milyen sokáig fog az ICO kampány tartani. Az ICO kampány ideje alatt a cég pártolói és lelkes hívei megvásárolnak valamennyit a felosztott kriptocoinokból vagy virtuális valutából. Ezek a coinok az úgynevezett tokenek és nagyon hasonlóak ahhoz, mint amikor egy cég részvényeit eladják a befektetőknek IPO tranzakciók során. (IPO - Initial Public Offering - nyilvános értékpapír kibocsátás)

Ha az összegyűlt pénzösszeg nem éri el a cég által meghatározott minimális pénzalap összegét, a pénzt visszajuttatják a támogatókhoz, az ICO-t pedig sikertelennek minősítik. Ha a pénzalap eléri a várakozásokat egy meghatározott időkereten belül, akkor a pénzt felhasználják egy új rendszer bevezetésére vagy véglegesítésére.

A korai befektetőket általában az a remény motiválja a kriptocoin megvásárlásakor, hogy a terv az indulás után sikeressé válik, amely egy magasabb kriptoértékhez vezet, mint amelyen megvásárolták a coinokat a projekt indítása előtt.

Az ICO nagyon hasonló az IPO-hoz és a közösségi finanszírozáshoz. Míg az IPO-k befektetőkkel foglalkoznak, addig az ICO-k a crowdfundinghoz hasonlóan olyan támogatókkal, akik szeretnének befektetni egy új projektbe. De az ICO különbözik abban a közösségi finanszírozástól, hogy az előbbi esetben a támogatók egy jövőbeni megtérülés reményében fektetnek be, míg az utóbbiban gyakorlatilag adományozásról beszélünk.

Igaz, hogy vannak sikeres ICO kampányok, de a befektetőket figyelmeztetik arra, hogy vannak olyan ICO és crowdsale kampányok melyek csalást rejtenek és ezek a elveszett források soha nem nyerhetőek vissza.


Ha többet szeretnél megtudni az ICO-kra gyere el október 31-én a következő Meetup-unkra.



Közösségi finanszírozás

A crowdfunding sok magánszemélytől származó, kis tőkeösszeggel való hozzájárulás egy új üzleti vállalkozás finanszírozására. A crowdfunding a közösségi média és a tömeges weboldalak által biztosított könnyű hozzáférhetőséget használja annak érdekében, hogy a befektetőket és vállalkozókat egyesítse. A közösségi finanszírozásnak megvan az a lehetősége, hogy kiterjessze a lehetséges befektetők körét a hagyományos forrásokon túlmenően.

Az Egyesült Államokban a közösségi finanszírozás szabályozott azáltal, hogy meghatározták kik azok akik támogathatnak egy új vállalkozást és mennyivel járulhatnak hozzá.

A fedezeti alapok korlátozásaihoz hasonlóan ezeknek a szabályozásoknak is az a célja, hogy megóvja a nem hozzáértő vagy nem vagyonos befektetőket attól, hogy megtakarításaik nagy részét kockáztassák.


Kriptovaluta

A kriptovaluta digitális vagy virtuális pénznem, amely titkosítást használ a biztonságos használat érdekében, éppen ezért nehéz hamisítani. Egy kriptovaluta meghatározó jellemzője és vitathatatlanul legvonzóbb tulajdonsága, hogy nem központi szervek által kibocsátott, ezáltal elméletileg immunis a kormányzati beavatkozásra vagy manipulációra.

A kriptovaluta tranzakciók anonimitása azonban lehetőséget teremt olyan tevékenységekre, mint a pénzmosás vagy adóelkerülés. Az első olyan kriptovaluta, mely megragadta a közösség figyelmét az a 2009-ben egy személy vagy csoport által, Satoshi Nakamoto álnéven kibocsátott Bitcoin volt. 2015. szeptemberében több mint 14,6 millió bitcoin volt forgalomban 3,4 milliárd dollár értékben. A Bitcoin sikere számos versenytársat eredményezett, mint például a Litecoin, NameCoin vagy a PPCoin.


Befektetési célú közösségi finanszírozás

A közösségi finanszírozás egy olyan formája, ahol a cég számos támogatótól egy viszonylag kis értékű befektetést kér. A támogatók cserébe részesedést kapnak a vállalatból.

A befektetési célú közösségi finanszírozás magában foglalhatja az adósságokat és a tőkerészesedést is. A mikrohitel-szolgáltatók olyan forrást jelentenek, ahol nagyszámú magánszemély egy nagyobb hitel egy kis darabjába fektet be. A hitelezők jellemzően ismerik a hitel célját és a hitelezés feltételeit, úgymint a kamatlábat, a futamidőt, valamint a hitelfelvevő hitelminősítését. A hitelfelvevők választhatják a finanszírozás ezen formáját, ha a hagyományos kölcsönzés túl költséges vagy nem opció számukra.

A vállalkozások egy új üzlet indításához szükséges kezdőtőkét általában bankoktól felvett kölcsönökből, családtól vagy barátoktól szerzik meg és tulajdonjogot ajánlanak fel a befektetésért cserébe.

A befektetési célú közösségi finanszírozás most lehetővé teszi a startup cégek számára, hogy viszonylag kis összegű befektetéseket nagy létszámú támogatótól gyűjtsenek össze, amikor más opció nem áll rendelkezésre vagy éppen túl költséges megoldást jelentene. A támogatók cserébe részesedést szereznek a befektetett pénzösszegnek megfelelő arányban. Népszerű platformok a SeedInvest és a FundersClub.